h1

Jeg liker Britney Spears, OG Sia

februar 7, 2008

Og jeg synes allerede jeg ser for meg lett oppgitt hoderisting og nedlatende småfliring, men helt alvorlig, damen har solgt nærmere 100 millioner plater. Nå er ikke dette et kvalitetsstempel i seg selv, men vi snakker om popmusikk her, og popmusikk er laget for å selge plater, de som sier noe annet kan være så full av «cred» de bare vil,  men det hjelper lite å være kritikeryndlinger hvis man selger 500 eks. av musikken sin.

Dessuten har damen den egenskapen at man kjenner igjen stemmen hennes, hun hører med en gang at det er Britney som synger, og i en jungel av kvinnelige artister som mer eller mindre høres like ut, synes jeg det er verdt å trekke frem.  Nå skal jeg i rettferdighetens navn si at jeg ikke har noen plater med damen, og ikke har tenkt å kjøpe det heller, men det sier i seg selv ikke så mye,  det er mange artister jeg liker som jeg ikke har plater med.

Det jeg egentlig vil si her, at musikksnobber er kvalme,  og jeg kan ikke fordra folk som er nedlatende overfor andre menneskers musikksmak, fordi det ikke er «rett» å like det akkurat nå, jeg husker ennå kranglene mellom min eldste bror og min storesøster på 70-tallet, om hvorvidt ABBA var bra eller dårlige, og min bror mente at ABBA var «kommersmusikk» og ikke verdt NOE! Zappa derimot, DET var «skikkelig» musikk!

Nå er jo Britney etterhvert blitt en tragisk skikkelse, hun kan meget vel være uskikket som mor, men akkurat DET har ikke noe med hennes kvaliteter som popsanger å gjøre. 

Her er  «lucky», som i ettertid har vist seg å være skummelt selvprofetisk for Britney..så legg vekk fordommene folkens, og fortell meg om dette er god pop eller ikke

Og her er Sia,  med «breathe me» , jeg vet ikke hvem som har laget videoen, men det er godt gjort!

Legg igjen en kommentar